Ekonomi

Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022, Türkiye için turizmde rekorlar yılı oldu.

  • Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre Türkiye 2022’de 2019’a göre hem kartlı ziyaretçi sayısında hem de kart başına harcamada rekor büyüme kaydetti.

Visa, Avrupa’nın Akdeniz’e kıyısı olan ülkelerine seyahat eden yabancı turistlerin kart harcama eğilimlerine ilişkin içgörü sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2022 sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre 2022 yılı Türkiye’nin turizm alanında hem ziyaretçi sayısı hem de Akdeniz bölgesinde yapılan harcamalar açısından rekor kırdığı bir yıl oldu. Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı bulunan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin harcamalarını inceleyen Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin orta sıralarda en çok büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. 2022’de bu ülkelerin. Analize göre, 2022’de Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, pandemi öncesi son “normal” yıl olan 2019’a göre yüzde 17 artarken, Türkiye’de yüzde 43 arttı. Turistlerin kartlarıyla yaptıkları harcamalar Akdeniz havzasında yüzde 43 artarken, Türkiye’de bu oran yüzde 90’a ulaştı. Kart başı harcamalar Akdeniz havzasında %22 artarken, Türkiye’de bu büyüme %32 oldu. Rakamlar, Türkiye’nin 2022 turizminde Akdeniz’in yıldızı olduğuna işaret etti. Sertan Şener, Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri, “ Visa Akdeniz Turizm Analizi, Visa’nın kart harcama bilgilerini analiz ederek yabancı turistlerin ülkemizdeki harcama eğilimleri hakkında bize çok değerli bilgiler sağlıyor. Turizm açısından bakıldığında, ülkemizi tekrar ziyaret eden turistlerin daha yüksek turizm geliri bırakmasından, Türkiye’nin perakende alışveriş ve sağlık turizmindeki önemine kadar pek çok stratejik öngörü ortaya çıkıyor. Bu bilgilerin, ülkemizin turizm gelirlerini artırmak için belirgin turist kesimlerinin bilinçli olarak hedeflenmesi ve sürenin 12 aya uzatılmasına yönelik stratejilerin geliştirilmesinde turizm departmanının tüm paydaşlarına ışık tutmasını umuyoruz. Visa olarak, kartlı alışveriş süreçlerine ilişkin verileri analiz ederek elde ettiğimiz içgörülerle dünyanın birçok yerinde kamu ve özel şube işbirlikleri ile ekonominin daha kapsayıcı ve sürdürülebilir hale gelmesine katkıda bulunuyoruz. Ülkemizde GSYİH’nın yüzde 5’ini oluşturan ve 1 milyondan fazla kişiye istihdam sağlayan turizm sektörünün gelişimine ve katma değerli alanlarına işaret eden bu Analiz ile Türk turizmine destek vermekten mutluluk duyuyoruz.”söz konusu. Turizm harcamalarında lider ülkeler Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de Türkiye’yi ziyaret eden ilk üç turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya’dan gelen turistler oldu. Kartlarıyla en çok harcama yapanlar arasında Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan’dan gelen turistler sırasıyla ilk üçe girdi. Ancak kart başına en çok harcama yapanlara baktığımızda Körfez ülkeleri ön plana çıktı. Kart harcamalarının çoğu İstanbul’da Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de turistlerin en çok harcama yaptığı il İstanbul oldu. İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla izledi. ABD ve Körfez ülkelerinden gelen turistler kartlarıyla İstanbul’da en çok harcama yaparken, İngiltere ve Almanya’dan gelenler Antalya’da, İngiltere ve Amerika’dan gelenler Muğla’da kartlarıyla en çok harcama yapanlar oldu. İkinci kez gelen ziyaretçiler neredeyse iki kat daha fazla döviz bırakıyorVisa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2021’de Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2022’de tekrar Türkiye’yi tercih ediyor. Analizin turizm stratejisi açısından sunduğu değerli içgörülerden biri de ülkemize ikinci kez gelen turistler. döviz bazında ortalama turist harcamasının yaklaşık iki katı kadar zaman harcanmaktadır. Türkiye’de perakende alışveriş ön plana çıkıyor Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de perakende alışveriş, Türkiye’deki turistlerin harcamalarında açık orta (%43) ile başı çekiyor. Türkiye bu yönüyle turistik konaklama ve yeme içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerinden ayrılmaktadır. Türkiye’de ikinci değerli harcama kategorisi ise turizm harcamalarının yüzde 37’sini oluşturan konaklama ve yeme-içme oldu. Sağlık bölümü ise Türkiye’yi ziyaret eden turist harcamalarının yüzde 7’sini oluşturan üçüncü büyük kategori olarak dikkat çekti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberdemirozu.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu